lørdag den 16. maj 2009

Afprøvning af den nye kajak.

I dag skulle det være, uanset at vejret ikke var til en kajakindvielse. Endelig kom regnen efter flere uger med godt vejr, det pladrede ned fra morgenstunden, men jeg kunne ikke vente med at prøve den nye kajak. Jeg aftalte med Benny, at vi lagde ud fra Munkholmbroen og roede en kort tur op omkring Ejby på grund af vejret. Jeg skulle lige foretage de sidste justeringer af roret og sædet, inden vi tog af sted. Det viste sig hurtigt, at ryglænet gled ned og derfor skal monteres på en anden måde. Det var meningen, at den skulle have monteret et sæt Sea Dog pedaler, men forhandleren havde dem ikke hjemme, så det må vente.

Vi lagde som nævnt ud fra Munkholmbroen og tog en tur ind i Bramsnæs Vig, holdt en kaffepause ved Ejby Havn og fortsatte en stykke op mod Kyndeløse, inden vi vendte og returnerede til udgangsstedet.

Det regnede konstant under hele turen, men med den rette påklædning, er det jo ikke noget problem. Vi kunne sidde og nyde, at hornfiskesæssonen er på sit højeste - og der var rigtig mange hornfisk, som sprang omkring kajakkerne. De regnede nok ikke med, at de var de eneste i og på fjorden. I det store hele er kajakken perfekt, den skyder en god fart, er kursstabil og har en rigtig god balance. Jeg havde den oppe på 10 km/t og kan holde en god fart over længere strækninger, så det tegner godt. Roret er godt, selv om det støjer, så med et par justeringer tror jeg, det er en rigtig god kajak og et godt køb.

Distance: 10 km.

Vejret: Sommervejr med konstant regn - ingen sol og blot 14 grader på begge sider af vandoverfladen.

Ingen kommentarer: