lørdag den 2. april 2011

Første lørdagstur

Der er en tradition i Holbæk Kajak Klub om at tage på vandet lørdag morgen klokken 08.00, så jeg måtte tidligt op og pakke til kajaktur. Jeg var ved klubben som den første klokken 07.30, hvorefter de andre kom hurtigt og var meget hurtige til at klæde om og være klar. Lørdagsturene er en lille tur på fjorden, som mere har karakter af motionstur, så det er da fint nok. På turen i dag var vi John, Per, Per Rolmar, Jacob, Jesper og jeg, og vi lagde ud fra broen præcis klokken otte denne disede og fugtige lørdag morgen og roede mod Dragerup. Det var Jespers første tur i år, så han vendte om, da vi havde passeret Kirsebærholmen. Da vi rundede betonklodsen, hvor man i sin tid afskød torpedoper mod Kyndeløse, vendte vi andre om. John og jeg besluttede at fortsætte til Bognæs, inden vi returnerede til kajakklubben. Ved Bognæs lagde vi ind og drak en kop kaffe, mens det klarede op. Turen tilbage til Annekshavnen var i solskin. Da vi kom tilbage, kom en turroer og drog af sted iført t-shirt og joggingbukser. Selv om rosæssonen er startet, må man da godt tænke sig om - vandet er blot 4 grader, så det vil være den sikre død at vælte i en turkajak. John og jeg følte os lidt overforsigtige, da vi stod i tørdragt og vanter mv.




Turen:
Distancen: 16 kilometer.
Deltagerne: John, Per, Per Rolmar, Jacob, Jesper og jeg
Vejret: Diset, svag vind fra sydvest ca. 5 m/s., senere opklaring med en hel del sol og temperaturer over 10 grader, mens vandet holdt sig på beskedne 4 grader.

Ingen kommentarer: