Vind fra østlige retninger er ikke så almindeligt her i maj måned, så det skulle udnyttes med en tur fra Møllekrogen til Østby. Det betød godt nok, at der var næsten svag modvind hele strækningen fra Møllekrogen uden om Ægholm til Østby. Vi roede ikke ret mange meter før vi spottede en havørn siddende inde på en stor sten ved Klinten. Den blev bare siddende og kiggede på os, og da vi ikke hørte under dens måltid, så lettede den meget flot lige foran os. Jens måtte vende om da han fik problemer med skulderen, men han fik da oplevet havørnen. Dagens startede med havørn og sluttede med havørn inde over land. Efter Klinten fortsatte vi uden om Ægholm, som lå nok så flot denne onsdag, hvor der ikke var ret meget vand i fjorden. Ved Skovbroen var der mange lysstfiskere, som mente at vi ikke skulle ro så tæt på molen, når de nu stod der og fiskede, men de havde ikke noget imod at parkere langs hele molen, selv om der var parkering forbudt. Det er en underlig opførsel at brokke sig over at vi ror på fjorden, når vi viser stort hensyn til lystfiskerne. Ved Østby kunne vi opleve den nye havn, som er ved at være færdig. Det bliver en meget flot lille havn til fritidsfiskerne ved Østby. Efter en god lang frokostpause roede vi tilbage til Møllekrogen, som startede med rygvind fra nordøst, som drejedet til vest og sluttede med svag vind fra sydøst, så vi havde perfekt rygvind hele strækningen tilbage til Møllekrogen efter en fin dag på fjorden, som sluttede med endnu en gang havørn inde over land på den anden side af Møllekrogen.

Havørnen ved Klinten.
Lille bitte Ægholm ligger dér så smukt.
Selsø Hage.
Vikingeskibssmuseet lå i den nye havn.
Det bliver en meget flot havn til fritidsssfisskerne og lystsejlerne.
Turen: Møllekrogen til Østby via Ægholm.
Dato: 6. maj.
Deltagere: Vibeke, Jørgen, Jens H. og jeg.
Turens længde: 19 kilometer.
Vejret: Let vind fra nordøst til sydøst på 3 - 4 m/s og overvejende sol.
Temperaturerne: Luften var 13 grader og vandet 15 grader.
Jeg fik da visst ikke slukket GPSen efter turen.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar