søndag den 5. juni 2022

En tur med forhindringer

Der var inviteret til fællestur rundt om Orø. Søren og jeg havde en løs aftale om at deltage, så jeg kørte til Hammer Bakke, hvor turen skulle starte. Det var Marianne og Per, som havde sat turen op, og 20 deltagere mødte op i det fantastiske rovejr og med store forventninger til turen. Vejret var perfekt, ingen vind og sol fra en næsten skyfri himmel, men også meget lavvandet, så Marianne besluttede, at turen skulle være "med uret" rundt. Jeg gjorde kajakken klar, skiftede tøj og lukkede bilen. UPSSS. Pagajerne lå på bagsædet, og bilen var låst med nøglerne i lommen, og bukserne lå i bagagerummet. Hvad nu ! ! ! ! Ja, det var jo godt, at vi ikke holdt et eller andet fjernt sted, jeg kunne jo se hjem. Jeg lånte en pagaj af Søren og så afsted. Ude på vandet besluttede jeg efter moden overvejelse at ro hjem og hente bilens ekstra nøgle, så vi skiltes syd for Orø, og jeg roede hjem efter den ekstra nøgle. Vibeke kom hen ved kajakklubben med nøglen, og så sad vi lidt ved kajakklubben, jeg fik lidt frokost, inden jeg skulle tilbage til Hammer Bakke. Turen hen over fjorden var med lidt modvind, som bare var dejligt på denne varme sommerdag. Da jeg kom til Hammer Bakke, kunne jeg ikke se gruppen, så jeg fortsatte til Rendebæk, men stadig ingen kajakker at se. Jeg havde fået nok kilometer i armene og tilmed med en pagaj, som jeg ikke var vant til. Da jeg kom ind til Hammer Bakke, kunne jeg se gruppen langt oppe på fjorden, så jeg pakkede stille og roligt sammen, mens de kom tilbage. Jeg måtte jo tage afsked på en pæn måde efter en tur med forhindring. Det er en situation, som jeg altid har frygtet, og så skete det bare lige i dag.
Gruppen samlet ved Rønø.
Her skiltes vi, hvor jeg satte kursen efter bilens ekstra nøgler.
Isefjorden lå spejlblank og masser af lystsejlere var da også på vandet.
Grundlovsdagen blev også markeret på Orøfærgen.

Turen: Orø rund med forhindring og en afstikker til Holbæk og Rendebæk.
Dato: 5. juni (Fars dag, Grundlovsdag og Pinsedag).
Turens længde: 26 kilometer.
Vejret: Sol fra en næsten skyfri himmel, vind fra sydøst på 1 - 2 m/s.
Temperaturerne: luften var 22 grader og vandet 16 grader.


Ingen kommentarer: