tirsdag den 25. oktober 2016

Kajaktur med redningsøvelser

Når man er medlem af Holbæk Kajak Klub betyder der også, at hvis man vil ro om vinteren, så skal man vise redninger i koldt vand og deltage på hypotermikursus hvert år. Det skal lige nævnes, at det er første vinter med det nye vinterroningsreglement og det er min opfattelse, at vinterroningsreglementet er lavet meget fint og præcist. Den eneste anke jeg har er, at teksten i reglementet skal overholdes og teksten skal ikke tolkes vilkårligt. Da vi for godt en uge siden øvede redninger kunne redningsøvelserne ikke godkendes. Så på den igen, men jeg følte dog, at jeg og nogle andre lige skulle øve redningerne inden prøven. I morgen skal jeg og det første hold så på vandet og vise redninger og på hypotermikursus. Det er godt nok ærgerligt, idet Kajakhornsherred har en kagetur, som jeg godt ville have været med på, men så må jeg ikke ro gennem vinteren, så jeg skal i vandet og vise redninger, så må jeg jo spise et æble i stedet for Torbens lækre lagkage.

På vej tilbage til klubben og redningsøvelser.

I dag lagde vi ud med at ro en kort tur til Bognæs i et flot vejr, solen var lige på nippet til at bryde igennem skyerne, men den var endnu ikke kommet helt frem, men det var vindstille, så det blev en meget fin tur. Da vi kom tilbage ved klubben, gjorde vi klar til at øve redninger og så var det bare om at komme i vandet og øve redningerne. Vandet er følt varmere, men ikke så koldt, som forventet, så jeg fik øvet hele repetoaret. Det gik udemærket, så jeg føler mig klar til at tage i vandet i morgen og vise redningerne. Det var en perfekt måde at øve redningerne på, idet en rotur på 10 kilometer forud var en god forudsætning.

Turen: Holbæk Kajak Klub til Bognæs og retur efterfulgt af redningsøvelser.
Ddato: 25. oktober.
Deltagere: Bolette, Grethe, Lisbeth, Marianne, Hans, Michael og jeg
Turens længde: 10 kilometer.
Vejret: Meget svag vind fra nordøst ca. 2 - 3 m/s, overskyet hele formiddagen.
Temperaturerne: Luften var 9 - 10 grader og vandet 8,7 grader.


Ingen kommentarer: