onsdag den 30. december 2015

Godt Nytår



Så er 2015 ved at rinde ud og vi skal i gang med 2016,  2015 har på mange måder været et lidt besynderligt år. Det har blæst ret meget gennem det meste af året. Vinteren var mild, så der var ikke stop i 2015 på grund af is og i januar og februar gennemgik jeg DGI Havkajakroer 2 på trods af kulde og blæst. Foråret, som plejer at være med overvejende østenvind, har været med vestenvind af ret kraftig styrke, og så var foråret lige så kold som vinteren, men jeg har da været aktiv så meget det var muligt. Sommeren har været fin, men også her var der meget vind. Efteråret har været fint med mindre vind og en hel del sol. Det er alligevel blevet til 50 ture og godt 1000 kilometer sammen med fire ture med overnatninger, målet var vist nok seks ture. Jeg kan alligevel kigge tilbage på et fint år med mange ture, men det har været forholdsvis korte ture og kun få helt nye steder, og som de andre år, har der også været en hel del ture, som jeg ikke nåede. Værst af alt blev turen til Misterhult aflyst, eller udsat til 2016. Jeg fik prøvet Stevns Klint fra Rødvig med overnatning på Bøgeskov Havn, en rigtig god oplevelse og så var jeg på tre ture til Blekinge, den første var ekstrem kold og blæsende, de to ture i eftersommeren var meget fine. I den forbindelse er det glædeligt, at Trärö endelig er blevet solgt og bliver sat i stand og startet op igen til foråret. Det har også været dejligt at ro sammen med 60+erne fra Holbæk, hvor vi har haft fine madpakketure og specielt turen rundt i Københavns Havn den 3. oktober vil jeg huske som noget helt fantastisk. Det kan nok ikke hjælpe, at sætte næsen for højt i 2016, for så bliver det nok ikke til noget, men Mariager Fjord er et stort ønske lige som Det Sydsjællandske Øhav og Misterhult Skærgård. Det vil være spændende, hvis det kan lykkedes i 2016.

GODT NYTÅR TIL ALLE.

Ingen kommentarer: