tirsdag den 26. november 2013

Tirsdagstur på Isefjorden

Tirsdagsroerne lægger normalt ud klokken 09.00, men da jeg en sjælden gang kan deltage sammen med de modne kajakroere fra Holbæk kajak Klub, så er tiden flyttet til klokken 11.00, gad vide hvorfor? Så jeg stod mutters alene på havnen klar til en tur på fjorden. Lidt over 9 kom Morten og skulle på vandet, så vi satte ud lidt i 10. Vejret var rigtigt rovejr med fuld sol, koldt og ingen vind, så det blev en meget fin tur til Bredetved og retur. Jeg var egentlig klar til en noget længere tur, men jeg havde en aftale klokken et, som ikke kunne ændres. Det var lavvandet, så vi skulle godt ud fra kysten for at komme fri af de mange sten på turen. Da vi kom ud af havnen, lå en flok blishøns lige ved udløbet. De havde ikke megen lyst til at forlade de lune vand, men vi var for stor en trussel, så de flyttede sig.


Fjorden lå næsten spejlblank, så det var dejligt at ro turen. Vandet var dog meget koldt, så jeg undlod at røre ved det, solen var meget skarp, så det blev en tur med solbriller - utroligt i slutningen af november. Turen tilbage var i rimeligt tempo, så vi også kunne nyde vejret sammen med omgivelserne.


Turen.
Deltagerne: Morten og jeg.
Turens længde 16 kilometer.
Vejret: sol fra en skyfri himmel, svag vind fra skiftende retninger 1 - 3 m/s.
Temperaturerne: 4 grader.
  



Ingen kommentarer: