onsdag den 16. januar 2013

Så kom vinteren.

Det har nu ikke været så koldt de seneste dage, men der var lovet hård nattefrost natten til i dag og jeg skal da lige love for, at der blev holdt hvad der var lovet. Her til morgen var det minus 16 grader ved Gershøj, så da vi kom til Gershøj var det både sol over tågen og ekstremt koldt. Nattens frost havde givet en masse grødis, så vi besluttede at det skulle ikke være her vi skulle ud og ro. Jan kunne meddele, at der også var grødis ved Vellerup Vig, så dagens tur blev aflyst. Det er anden gang i Kajakhornsherreds liv, vi har aflyst en tur da vi var nået frem til udsætningsstedet. Det var så koldt, at min Olympus 810 ikke kunne tage billeder. Jeg har i forvejen ikke noget at juble over med det kamera, men sølle 16 minusgrader burde da ikke være et problem, så ingen billeder fra mig. Havde det ikke været for nattefrosten ville Jens, Palle, Thomas, Jan og jeg ellers havde været på vandet, da der ikke var nogen vind og så stod solen flot over kuldedisen, det kunne have blevet en fantastisk tur. Der er ikke noget i vejrudsigten der forventer rovejr i den nærmeste tid, så vinteren er nok kommet for at blive et stykke tid.

Ingen kommentarer: