søndag den 10. juli 2011

Stevns Klint

I kajakklubben var det en tur "ud i det blå", der var sat på nettet. Det var Sørens ide at sætte turen på nettet, så jeg var meget spændt på at se dels, hvor mange der kom og dels, hvor "ud i det blå" ligger. Klokken 08.00 var det kun John og jeg, der var så nysgerrige. Per var på vandet klokken syv, og der lå en seddel i klubhuset om en tur klokken 16.30. Flere satte ud hen over dagen. Sidst på eftermiddagen var der lige lovlig længe til, så vi kiggede en ekstra gang på vejrudsigten og synes ikke Kongsøre var så passende, når nu Østersøen lå helt blank. Jeg kan nu ikke forstå, at der ikke var flere, der ville med "ud i det blå", men klokken 08.00 er nok for tidligt en søndag morgen, og jeg var da heller ikke så vild med at skulle til Stevns to mand, det er en tur, jeg kun kommer et par gange om året, men jeg har ikke været på Stevns endnu i år, så det blev Stevns. Vi kørte til Bøgeskov Havn og satte ud fra stranden godt fedtet ind i solcreme. Vi var på vandet klokken 09.30 og havde de første kilometer i meget let modvind, men under land var der stort set vindstille med en del dønninger fra Østersøen. Solen skinnede på klinten, så den fremstod ekstra flot mod den blå himmel. Vi gik i land ved Højerup Gl. Kirke, hvor vi nød frokosten ved siden af kajakkerne direkte på stranden. Under frokosten kom to kajakker fra Rødvig, som vi fik en snak med. De var på træningstur for på fredag at tage til Grønland på kajaktur i Discobugten. Vi aftalte at mødes på tilbageturen, hvis vi ikke skulle holde flere timers pause. Vi skulle da lige op at besøge kirken og ishuset, inden vi skulle tilbage til Bøgeskov. Da vi lagde fra land, kom en meget stor flok kajakker fra Køge, som også skulle holde frokostpause ved Højerup. Turen tilbage var i meget fin medvind, og lige efter Sigerslev Kalkværk mødte vi de to fra Rødvig, som vi fulgtes med tilbage til Bøgeskov. En flot tur langs Stevns Klint i et perfekt vejr.


Turen.
Deltagere: John og jeg.
Turens længde: 25 kilometer.
Vejret: Let vind fra sydvest til syd, sol med enkelte skyer og ca. 22 grader.



   

Ingen kommentarer: