tirsdag den 6. december 2022

En kold og blæsende ´formiddag på vandet

Det er efterhånden ret lang tid siden jeg sidst har været på vandet, men i dag så det ud til at være en god kajakdag. Da jeg cyklede hjemmefra var det ellers lige før jeg fortrød, vinden stod lige ind fra havnen, men den er jo altid lidt mere blæsende mellem blokkene. Vi var syv kajakker der tod af sted mod "Marsmanden" i modvinden, men tre synes det var nok ved Bognæsbroen, så vi var fire, der fortsatte de sidste to kilometer til "Marsmanden". Der stod en strid modvind ind fra Kattegat, som gav nogle stride tætte modbølger her nede ved revet til "Marsmanden", men vi gav ikke op og kom frem og rundede fyret, inden turen tilbage i flot medvind og surf på bølgerne. Det blev en ganske fin tur, men det var hårdt i modvinden og modbølgerne. Da vi kom tilbage blev Margits 1000 kilometer fejret med frokost, flot og tillykke med de 1000 kilometer.
Jeg drev hurtig sydover, blot for at tage et billede af "Den Gamle Mand".

Turen: Kajakklubben til "Marsmanden" og retur.
Dato: 6. december.
Deltagere: Margit, Bolette, Inger, Hanne, Lars, Søren og jeg.
Turens længde: 14 kilometer.
Vejret: Gråvejr med vind fra nord til nordøst på 4 - 5 m/s.
Temperaturerne: lige omkring 3 grader.

Ingen kommentarer: