onsdag den 22. juni 2011

Sol og sommer over Gilleleje

Årets første tur var fra Gilleleje til Hornbæk Plantage, en kold og våd tur se den 9. marts, 2011. Jeg synes dog, at den tur ville tage sig langt bedre ud i sol og sommer, så da det blev foreslået at sætte ud fra Gilleleje og ro ned forbi Hornbæk, denne onsdag, hvor der var en del vind fra sydvest, så synes jeg det kunne være en spændende tur, når nu det hele er grønt sammen med en blå sommerhimmel. Jakob, Kim, Stig og jeg mødtes ved østmolen i Gilleleje. Vi satte ud samme sted som sidst, selv om der var mange sten og en usædvanlig ildelugtende strand. Vi havde vind fra stort set alle retninger mod Hornbæk. Vi lagde ind ved Hornbæk Plantage for en kort kaffepause. Der kom flere og flere badegæster på stranden, men der var ikke ret mange, der gik i vandet,det skyldes nok, at vandet stadig ligger nede på 17 - 18 grader. Efter pausen fortsatte vi ned forbi Hornbæk til lige før Skibstrup, hvor vi vendte for at søge tilbage til Hornbæk Plantage, hvor vi spiste frokost og derefter tilbage til Gilleleje. Stig skulle være hjemme til bestemt tid, så det prøvede vi at overholde. På vejen tilbage oplevede vi, hvordan man laver fin badestrand i Gilleleje med opgravet sand fra Hornbæk, sandet eller havbunden lugtede ikke så godt, men det så meget fint ud og spændende var det, ellers skete der ikke så meget på turen, men naturen var meget flot, så det blev en god tur.



Turen.
Deltagere: Jakob, Kim, Stig og jeg.
Turens længde: 23,5 kilometer.
Vejret: Vind fra sydvest ca. 6 m/s, en hel del sol og ingen regn som lovet.


Min GPS har givet problemer i dag, den har tegnet en rute på et par kilometer,, hvor jeg ikke har været og heller ikke GPSén?????? Jeg havde også roet ca. 3 kilometer mere end de andre selv om vi fulgtes ad hele vejen.

Ingen kommentarer: