søndag den 17. februar 2019

Skuldeelev Strand

Jens og Kristian havde slået en kajaktur op på Kajakflokken Malik og efter torsdagens kajaktur, så synes jeg, at min ryg trængte til noget genoptræning, så jeg meldte mig til turen. Jeg sad og ventede længe ved Skuldelev Strand, ingen Jens og Kristian, de plejer ellers at være præcise, så jeg tog en kort tur alene mod Kronprinsesse Marys Bro. Vejret var fint dog noget diset og solen var ikke helt klar denne søndag morgen. Jeg er ikke til aleneroining om vinteren, men i denne situation kunne jeg jo lige tage en lille tur på det lavvandede område, så jeg roede ud om Hyldeholm og derefter mod Kølholm, Da jeg nærmede mig Kølholm, så var det tydeligt, at fjordens fugle allerede var i gang med redebygning, sikke en larm de lavede, nå jeg nærmede mig øen, selv om det ikke er første marts endnu. Fuglene må altså lære at kende og bruge kalenderen, det kan jo ikke være rigtigt, at de er fjorten dage for tidligt på den. Støjen var enorm, så jeg fortsatte mod Kronprinsesse Marys Bro, hvor der var helt stille, denne søndag formiddag. Byggeriet er meget tæt på Tørslev Hage, så det varer ikke længe før der er fast forbindelse. Jeg lå lidt og betragtede broen og må nok erkende, at det bliver en flot bro og ikke det rædsel der kunne frygtes. Derefter roede jeg mod Peberholm, men på grund af den lave vandstand roede jeg venstre om øen og gennem området med de mange sten. Det er nu skønt at se de små øer, når de ikke er dækket af træer og bevoksning. Tilbage ved Skuldelev Strand lå jeg og trænede teknik ved stranden inden jeg gav op, pakkede sammen og kørte hjem. Hjemme fandt jeg så ud af, at jeg bare var en dag for sent, det var en lørdagstur jeg havde meldt mig til. Undskyld, undskyld.
Hyldeholm.
Køljolm.
Kronprinsesse Marys Bro.
Peberholm.

Turen: Skuldelev Strand til Tørslave hage og retur.
Dato: Søndag den 17 februar.
Deltagere: Mig alene.
Turens længde 6 kilometer.
Vejret: Diset og svag vind fra sydvest ca. 3 m/s.
Temperaturerne: Vandet 3 grader og luften 6 grader.

Ingen kommentarer: