torsdag den 20. juli 2017

Torsdagstur til Bredetved

Det blev til en hurtig torsdagstur, vi var Søren og jeg, som de eneste, der havde lyst til en tur denne torsdag formiddag. Vi satte ud fra kajakklubbens bro, og da vi kom ud af havnen, så kunne vi virkelig mærke, at der var en del vind fra østsydøst på 4 - 5 m/s. Bortset fra vinden var vejret perfekt til denne torsdagstur, synd der ikke var andre, der havde lyst til en tur på vandet, men de var nok på vandet i går, hvor der var rigtig sommervejr med sol og ingen vind. Ved Kirsebærholmen mødte vi Per, som var på vej tilbage fra Søminestationen, vi kunne bare ikke se, at det var ham. Fra Kirsebærholmen til Søminen havde vi både modvind og sidevind, så vi fik masser af bølger, når vi var ude fra kysten, men inde under land var der fint at ro. Da vi var fremme ved Søminen besluttede vi, at vi ville fortsætte mod Skydebanen, hvor vi vendte. Vi vendte, sad lidt og nød solen og lidt guf, inden vi roede tilbage til klubben. Vi havde således overvejende side- og  medvind eller næsten medvind hele turen tilbage til kajakklubben. Fin formiddagstur i bølger og vind.
Turen: Holbæk Kajak Klub til Bredetved Strand og retur.
Dato: 20. juni.
Deltagere: Søren og jeg.
Turens længde: 15 kilometer.
Vejret: overvejende sol og vind fra østsydøst ca. 5 m/s.
Temperaturerne: Luften omkring 20 grader og vandet lidt under.