torsdag den 23. marts 2017

Isefjorden en vindstille torsdag i marts

Torsdagens vejr har hele ugen lovet ingen vind, men til gengæld masser af sol fra en næsten skyfri himmel. Nu skal det jo ikke lyde som om, jeg efterlyser vind, absolut ikke, men en rodag med fuld sol og vindstille, det er ikke noget jeg har været vant til, siden vi havde vores tur til Kongsøre i efteråret, men det absolut noget jeg kan vænne mig til, det er bare helt fantastisk at ro en kajaktur i vindstille og solskin. Vi var 5 kajakker, som roede fra kajakklubben og ud på en fuldstændig blank fjord i solskin med kurs mod Søminen. Vi nød turen og holdt en fin fart, så vi også kunne nyde vejret og naturen. Fra Søminen drev vi stille og roligt mod Bredetved og fik undervejs genetableret væskebalancen. Turen tilbage var lige så skøn, og der kom ikke mere vind end den ene sekundmeter, vi havde haft på turen til søminen. Tilbage ved klubben nød vi en kop kaffe til Grethes boller, efter en fantastisk dag på Isefjorden. Der blev ikke taget billeder, idet kameraet lå derhjemme, desværre.

Turen: Holbæk Kajak Klub til Søminen og retur.   
Dato: 23. marts.
Deltagere: Grethe, Birgit, Marianne, Søren og jeg.
Turens længde 14,2 kilometer.
Vejret: Sol fra en næsten skyfri himmel og vind fra nord på 1 m/s.
Temperaturerne: 3 - 12 grader og vandet 6 grader.


Ingen kommentarer: