onsdag den 8. april 2015

Næsten sommer

Tirsdag aften blev brugt til Havkajakroer 2 prøven, bestået, dog med den påtegning, at jeg skal vise et rul. Det er lidt vanskeligt, da jeg på det nærmeste har været bange for at rulle, siden jeg ødelagde en sene i højre skulder, så jeg må nok bare have fat i en kompetent person, som kan lære mig at rulle. Der er ikke plads til, at ødelægge flere skuldre.

Onsdagsturen bød på kraftig vind fra nordvest fra morgenstunden, og forslaget var at sætte ud fra Østby og ro til Møllekrogen, et godt forslag, der tog hensyn til, at vinden ville aftage, og solen ville være medspiller fra middag, i morgenens gråvejr var det lidt svært at tro på. En enkelt deltager havde et problem med at skelne mellem Østby og Sønderby, men det blev hurtigt rettet. Det er første gang jeg og flere andre er sat ud fra Østby Havn, så der var plads til misforståelser. Da vi på dagens tur ville blive 11 - 12 personer, var vi nødt til at sætte ud fra den gamle skallehavn, ellers ville vi fylde hele havnens parkeringsareal. Der var også fin sandstrand at sætte ud fra ved skallehavnen, og snart var vi alle på vandet. Vi fulgtes fint ad hele vejen til Klinten, vejret var gråt, men der var jo lovet opklaring, så det holdt vi os til. Vi lagde ind ved Klinten for frokost, og vi fandt et fint sted med en skøn udsigt mod Bognæs. Solen kom gennem skylaget, og snart var der blå himmel og masser af sol. Vi nød solen, frokosten og Karins kage, hvorefter vi gik en tur i området, inden vi satte kursen mod Østby.


Udsigten fra frokoststedet.



Vi roede først en tur ind til Møllekrogen, inden vi roede mod Østby. Turen tilbage til Østby var pragtfuld, men også meget varm, jeg havde lidt for meget tøj på under tørdragten, så det var lidt hårdt. Sjovt nok var der ikke for meget tøj på under turen til Klinten, sådan er det her i foråret. Vi ankom til Østby lidt spredt, så der var også andre, der havde det varmt. Vi sluttede turen af med en kop kaffe, efter vi havde pakket bilerne.

Dato: 8. april 2015.
Turen: Østby - Møllekrogen og retur.
Deltagerne: Karin, Torben, Jakob, Stig, Erik, Peter, Palle, Jens, Jan, Søren og jeg.
Vejret: Vind fra nordvest til nord 8 - 4 m/s., først på dagen overskyet, klarende op fra middag.
Temperaturerne: luften var fra ca. 5 grader til 13 grader og vandet midt imellem.




Ingen kommentarer: