torsdag den 11. september 2014

På tur med Holbæk Kajak klub

Så er jeg helt klar igen, det er desværre ikke blevet til ret mange spændende ture siden vi var i Sverige. Det er der flere årsager til, men jeg har da været ude på nogle koret ture. Det er blevet til to ture til Slusen ved Tuse Å, en tur til "Marsmanden" på godt to timer i vind fra syd på 6 m/s. Det synes jeg var sejt.

Endestation Slusen.

Marsmanden.

Jeg har også været en tur rundt i Lejre Vig med +60-holdet, Vi satte ud fra Herslev og roede ned til Borrevejle Roklub, hvor vi krydsede over fjorden og roede op til Lejre Havkajak, hvor vi sad og nød madpakkerne i et pragtfuldt solskin. Efter frokostpausen fortsatte vi til Gershøj inden vi roede over til Langø og tilbage til Herslev. Syd for Langø forstyrrede vi en sæl i eftermiddagsluren.  Fin tur på 18 kilometer.

Klar til afgang fra Herslev Strand.

Frokostpause ved Lejre Havkajak.
 
 

I dag var vi 13 kajakker, der satte ud fra Munkholmbroen og roede til Vellerup Vig. Frokosten blev indtaget ved Kyndeløse Nordstrand, også denne dag en torsdagtur i pragtfuldt solskin, og så lagde vi ind ved Kyndeløse, hvor vi gik op på toppen af skrænten for at beundre udsigten over Inderbredningen. En skøn tur i et pragtfuldt vejr. Så det er kun blevet til 62 kilometer den sidste måned. Det må jeg gøre bedre meget snart.

Frokostpause ved Kyndeløse Nordstrand.
 
Eftermiddagslur mens vi venter.
 
 
Udsigten far Kyndeløse Bakker.
 
13 kajakker på tur.
 
 
 

Ingen kommentarer: