torsdag den 22. maj 2014

Torsdagstur til Munkholmbroen.

Kate og jeg havde aftalt madpakketur i dag, men de andre, som var klar til at komme på vandet, havde ingen madpakke med, så vi blev kun to på madpakketur. Vi var fire, der roede ud af fjorden i let modvind. Vandstanden var meget lav, det var måske fordampet i forårsheden. Ved Kirsebærholmen var der meget lavvandet, så jeg måtte ud af kajakken og trække den hen over et par mudderbanker, inden vi kunne fortsætte. Arne blev også fanget og måtte ud og strække ben i mudderet.

I dag var der ikke meget vand ved Kirsebærholmen.

Derefter fortsatte vi i god afstand til kysten frem til Marinestationen. Der blev drukket en hel del vand i varmen. Ved Marinestationen vendte Michael og Arne om, da de skulle være hjemme inden middag. Kate og jeg fortsatte til Munkholmbroen, hvor vi lagde ind ved kiosken for at spise frokost. Vi fik provianteret nye danske jordbær, inden vi roede tilbage. Vinden var blevet en hel del kraftigere, og vandstanden var sunket endnu mere. Vinden kom skråt bagfra, så vi blev skvulpet tilbage til Kirsebærholmen, og her var vandet helt væk. Et lidt underligt syn med tørt helt ud til sejlrenden. Tænk på hvor lidt, der skal til for at inddæmme Holbæk Fjord denne torsdag i 2014 - det kunne blive en af de helt store mærkedage, nå men sådan blev det heldigvis ikke.

Tilbage ved Kirsebærholmen var vandet faldet yderligere.

Tilbage ved klubben fik Kate lige demonstreret sin kajak for en af de drenge, der prøver lykken som fritidsfisker på havnen, og derefter fik vi hurtigt pakket sammen.

Turen: Holbæk Kajak Klub til Munkholmbroen og retur.
Deltagere: Kate og jeg. Arne og Michael til Søminestationen.
Turens længde: 21 kilometer.
Vejret: Sol fra en skyfri himmen, trykkende varmt med vind fra sydøst ca. 6 m/s.
Temperaturerne: Luften 22 grader, og vandet er nu oppe på 16 grader.