lørdag den 18. juni 2011

Gråvejr over Sejerøbugten

Lørdagsturen lå lidt i usikre rammer, vejret var ikke det bedste, himlen var grå og kedelig, og der var byger og vind under opsejling, vinden var sydøst, så turen Inderbredningen rundt kunne ikke blive til noget. Roskolerne skulle til Kongsøre, og den tur som ledsager havde jeg ikke så stor lyst til. Efter lidt betænkningstid drog John og jeg af sted til Høve for at ro til Ordrup Næs og retur. Da vi satte ud, så det fint ud, strækningen er meget flot - selv i gråvejr. Vi holdt os i passende afstand til kysten, så vi kunne nyde denne strækning. Vi rundede Ordrup Næs og lagde ind i bugten på vestsiden for at få en kop kaffe, inden vi returnerede til Høve. Det skulle kun være en kort tur, så vi havde ikke mad med, kun kaffe og kiks. Jeg havde fået en pose Grower´s Cup kaffe, som jeg skulle prøve, den smagte særdeles godt, men nykogt vand gør den nok endnu bedre. Eneste problem er, at der bliver lidt affald tilbage efter kaffen, men det er nemt, enkelt og velsmagende. Enkelte sommerhusgæster benyttede denne lørdag formiddag til at bade, og det så slet ikke ud til at de nød det. Så begyndte regnen, og de næste tyve minutter skulle vi lige have en kraftig regnbyge. Det var da godt, at al regnen blev samlet i en byge. Derefter var vejret fint under resten af turen, så vi kunne nyde turen tilbage til Høve Strand.  



Turen.
Deltagere: John og jeg.
Turens længde: 21 kilometer.
Vejret: Gråvejr, byger, vind fra sydøst ca. 6 m/s. I sejerøbugten kom vinden dog fra nordøst, men bygerne kom far sydøst.

Ingen kommentarer: