onsdag den 13. april 2011

En gråvejrsdag på Roskilde Fjord

Dagens vejr var ikke særlig inspirerende til en kajaktur, men Torben, Jakob, Erik, Stig og jeg svigter vel ikke onsdagsroningen, selv om vejret ikke viser sig fra sin bedste side, så vi fem satte hinanden stævne til en tur fra Skovbroen til Møllekrogen denne regnfulde onsdag. Erik mødte op med en ny kajak, han havde for få dage siden købt en Tiderace Xplore, så det var hans første tur i den nye kajak. Af den årsag kunne vejret nu godt vise sig fra en lidt pænere side. Sigtbarheden var heller ikke noget at skrive hjem om, men vi fik alligevel en meget fin tur. Vi roede helt hen til rampen ved Møllekrogens bådelaug, inden vi vendte og roede hen til Skrænten for at spise frokosten. Stig havde chokolademuffins med til den efterfølgende kaffe. Han havde er par mærkedage, der lige skulle fejres. Efter frokostpausen var der også lige en skat, der skulle findes oppe på bakken bag den lille sø (et istidshul). Vi fandt skatten, og efterfølgende lagde vi fra land. Jeg kunne ikke finde mit kamera, så ud af kajakken igen, og her var det ved at gå galt, da jeg sad fast i kajakken og skulle have hjælp til at komme fri. Jeg fandt kameraet uden at blive mere våd, så af sted igen. På vejen tilbage til Skovbroen klarede det lidt op, sigtbarheden blev forbedret, og så fandt vi igen "stenen", og fik den sat ind på GPSén som waypoint. Derefter lagde vi ind til Sønderby Havn for at finde endnu en skat, men måtte opgive, den var ikke til at finde. Tilbage ved Skovbroen klarede det mere op, og nu var der også blå himmel at se. Denne kolde dag på Roskilde Fjord sluttede vi med en kop kaffe i skovkanten, inden vi kørte hver til sit.




Turen.
Dagens distance: 16 kilometer.
Deltagerne: Torben, Jakob, Erik, Stig og jeg.
Vejret: Overskyet, en del regnbyger og temperaturen over og i vandet var 7 grader.

Ingen kommentarer: