onsdag den 9. marts 2011

Premiere på 2011 sæssonen.

Gilleleje - Hornbæk Plantage.

Så kom dagen endelig, hvor jeg var på vandet. Jeg har ikke været på vandet siden den 28. november. Efter sidste års hårde vinter var jeg af den klare overbevisning, at en sådan vinter ikke kunne gentage sig, men der troede jeg helt forkert, denne vinter har både været længere, koldere og med mere sne og is. Så efter mere end tre måneders hård vinter var det dejligt at komme på vandet igen. Dagen tur udgik fra Gilleleje med kurs mod Hornbæk, da der stadig er en hel del is på Isefjorden og Roskilde Fjord.

I dag var vi Jakob, Torben, Jens og jeg, og vi satte ud fra stranden ved østmolen på Gilleleje Havn. Vi var klar i kajakkerne klokken 10.00. Vejret var fint, lidt diset , men solen skinnede af og til igennem, der var god vind, så vi holdt os tæt inde under land med kurs mod Hornbæk. Ved Hornbæk plantage lagde vi ind og spiste frokost i læ for blæsten, og nu var solen væk, erstattet af et par lette regnbyger. Der kom flere forbi og var lidt nysgerrige efter, hvad vi dog var for nogen, der sad på en sti i regnvejr og spiste frokost, men i tørdragt og godt med tøj under var det ikke noget problem. Jens havde kage med ,og som erstatning for othellolagkage var det bagerenes bedste. Efter frokostpausen vendte vi tilbage mod Gilleleje, og et par regnbyger mere blev det også til. Vi var tilbage ved bilerne klokken 15.30 efter den første tur i 2011 - en meget fin dag på vandet.  




Dagen distance: 17 kilometer
Deltagere: Jakob, Torben, Jens og jeg
Vejret: Kraftig vind fra sydvest ca. 8 m/s. en del sol og regnbyger om eftermiddagen , men det klarede op hen under aften. Luften var ca. 5 grader og vandtemperaturen ca. 1 grad.

Ingen kommentarer: