onsdag den 13. oktober 2010

En efterårsdag ved Stevns Klint,

Når efterårsvejret tilbyder sol og næsten ingen vind, så skal man udnytte muligheden for en lidt speciel tur, Jakob foreslog Stevns Klint, og selv om jeg har været der et par gange i år, så er det en af de helt fine ture, som man godt kan tage flere gange. I dag var vi Bolette, Torben, Kim, Jens, Jakob og jeg med på turen. Bolette var med som gæst. Jeg hentede Bolette ved Kajakklubben lidt i otte, fik hurtigt pakken traileren, hvorefter vi kørte til Roskilde og hentede Jakob og Torben og så af sted til Rødvig. Vi var på vandet klokken ti som sædvanlig, hvorefter turen gik langs klinten. Formiddagssolen skinnede flot på klinten, så det var en meget fin tur. En flok fjeldvåger kredsede over Stevnsfortet, og ved Mandehoved kunne vi sidde i kajakkerne og nyde synet af et par musvåger over klinten, men vi mødte dog hverken sæl eller marsvin i dag, selv om vejret var oplagt til det. Vi lagde ind ved Holtug for frokost og et lille hvil, inden turen gik tilbage til Rødvig. Højerup Kirke lå særdeles flot på toppen af klinten. Vi lagde ind til kysten, så vi kunne gå op ad trappen og se kirken og nyde udsigten over klinten. Efter kirkebesøget fik vi en kop kaffe med dejlig hjemmebagt kage til, som Jens havde bagt. Derefter var der ca. fire kilometer til Rødvig i let modvind, og vi nåede lige til Rødvig, inden solen gik ned.




Min GPS gik tør for strøm ved Højerup Kirke.

Turen.
Dagens distance: 28.5 kilometer.
Deltagere: Bolette, Torben, Kim, Jens, Jakob og jeg.
Vejret: Sol, enkelte skyer, vind fra skiftende retninger 2 - 3 m/s. og ca. 13 grader. Vandet er nu nede på 12 grader, så det er ved at føles koldt.

I dag passerede jeg sidste års distance på blot 32 ture.

Ingen kommentarer: