onsdag den 1. september 2010

Kongsøre

Onsdag den 1. september.
.
Sidste onsdag var der ikke den store interesse for at tage på onsdagstur, da flere skulle prøveopakke og gøre klar til weekendtur til Sverige. Jeg har længe haft et ønske om at tage turen fra Holbæk til Kongsøre, så det var, hvad jeg kunne tænke mig at bruge onsdagen til. Jens Rainer ville gerne på tur, så det var oplagt, at vi tog turen til Kongsøre her på den første septemberdag, hvor vejret var perfekt til denne tur.
.
Vi lagde ud fra Holbæk Kajak Klub og roede mod Kirsebærholmen i let sidevind, krydsede over til Bognæs og fulgte kysten til Lammefjordsmundingen, hvor vi krydsede direkte til Sandskredet ved Kongsøre. På hele turen fra Bognæs til Kongsøre havde vi en let modvind, og krydset af Lammefjordsmundingen gav slet ingen problemer. Vi spiste frokost ved Kongsøre og sad og nød det fine vejr, inden turen gik tilbage til Holbæk.


.
Fra Sandskredet fulgte vi kysten til Næbbekroen, hvor vi krydsede over til Løserup Strand på Tuse Næs. På udturen var der vand nok til at ro inden om "Marsmanden", men på turen tilbage, måtte vi ud af kajakkerne for at passere sandrevet. Ved Bognæs holdt vi en kort kaffepause, inden den sidste strækning til Holbæk i modvind og modsø. Det var bare en rigtig fin sensommertur med fint solskin hele dagen. Da vi kom tilbage til kajakklubben var medlemmerne i gang med at male klubhuset, så da jeg havde klædt om, kunne jeg tilslutte mig malerholdet.
Turen.
Dagen distance: 26 kilometer.
Deltagere: Jens og jeg.
Vejret: Få skyer og sol hele dagen. Vind fra vest til nordvest ca. 4 m/s.

.

Ingen kommentarer: