onsdag den 28. april 2010

Første rotur med Holbæk Kajak Klub


Mandag den 26. april

Mandag var første tur med kajakklubben, vi var fem kajakker der ttog en lille tur fra kajakklubben til marianen, hvorefter den stod på redningsøvelser. Jeg var eneste havkajak, mens de andre fire roede i turkajakker.

Vi roede helt ind til slæbestedet inden vi roede tilbage til kajakklubben.
En af de hårde prøvede selvredning i sommerrotøj. Det vil sige shorts og t-shirl. Det varede ikke længe før det var for koldt og sikkerhedsmæssigt var vi klar til at træde til og det foregik lige ved rampen, hvor han kunne bunde, men det skulle prøves. Jeg var klart den mest pivede, jeg skulle bare lige prøve om min tørdragt var helt tæt, og det var med godt resultat. Jeg havde ikke lyst til at indvide badesæssonen endnu og det var egentlig noget pjat.
De to piger, der var på vandet viste lige flot selvredning med turkajak i havnebassinet. Det var sejt og vi andre måtte også erkende, at vi godt kunne have taget os lidt sammen.
Turens længde: 6 kilometer.


 

Ingen kommentarer: